Beschrijving

Kent u de 5 kritische succesfactoren om van duurzaam aankopen een succes te maken in uw organisatie? Draagvlak creëren voor duurzaam aankopen is alvast de eerste stap. Maar ook het bepalen van die strategische doelstellingen die cruciaal zijn voor de organisatie en het mee onderbouwen van de business case van duurzaam aankopen zijn van belang. Duurzaam aankopen is goed en efficiënt aankopen met méér waarde voor de organisatie en voor haar belangrijkste stakeholders.

Programma

09.00u Onthaal met koffie

09.30u MODULE 1 – Draagvlak voor duurzaam aankopen

           Uitdagingen en opportuniteiten

           De nieuwe rol van de aankoper

           Dialoog en samenwerking voor meer impact

11.00u  MODULE 2 – Focus op de strategische prioriteiten

          Aankoop als strategische partner

          Aligneren van de business- en de aankoopstrategie

          Het in kaart brengen van de impact, de risico’s en de opportuniteiten

          Het kiezen van prioritaire productgroepen

          Het meten van de impact van duurzaam aankopen

12.30u Lunch

14.00u Module 3 – Mainstream duurzaamheid in uw aankoopproces

De bouwstenen van een duurzaam aankoopproces

Business-opportuniteiten bij het verduurzamen van het aankoopproces

De markt als partner voor duurzaamheid en innovatie

CASE: SPADEL – Procuring The Future

Jo Swennen- Supply Chain Management (spreker onder voorbehoud)

SPADEL heeft een ambitieuze aankoopstrategie ontwikkeld met duurzaamheid in het DNA. Hoe wordt zo een aankoopstrategie ontwikkeld? Wat zijn belangrijke stappen? Hoe overtuig je de stakeholders? En hoe gebeurt de afstemming met de business strategie?

16.00u Module 4 – De business case van duurzaam aankopen

       4 strategieën voor efficiëntie én impact

      Challenge de ‘price-only-mindset’

      Duurzaam aankopen is slim aankopen

CASE: VLAAMSE OVERHEID – Streven naar duurzaam én goedkoper

Alexander Lemmens – Expert Duurzame Overheidsopdrachten van het Agentschap Facilitair Bedrijf van Vlaanderen

Vlaanderen gaat voor 100% duurzaam aankopen tegen 2020. Wat wil Vlaanderen precies bereiken en hoe pakt het Facilitair Bedrijf deze uitdaging aan? Alexander Lemmens licht toe welke doelstellingen, acties en meetinstrumenten nodig zijn om deze ambitie te realiseren.

17.00u – Einde

Trainer :

Met meer dan 15 jaar ervaring op vlak van MVO en duurzaam aankopen heeft Mieke Pieters inzichten verworven in de link tussen Facility Management, aankoop, performantie en duurzaamheid.

Prijs :  590 € (excl btw) 

Voor BESA leden : vergeet dan zeker niet de promocode (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) te vermelden op het inschrijfformulier waarmee je 20% korting kan bekomen.

Deze prijs omvat alle cursusmateriaal en catering. De inschrijvingen gebeuren via onze partner VIB en via hen is het ook mogelijk om met de KMO-portefeuille te werken waardoor je 30 tot 40% korting kan bekomen.

meer info en inschrijving...


Terug naar kalender