Opleiding CSR Campus: Succesvolle strategieën voor duurzaam aankopen
- Datum:
- 02.04.2019
Beschrijving
Kent u de 5 kritische succesfactoren om van duurzaam aankopen een succes te maken in uw organisatie? Draagvlak creëren voor duurzaam aankopen is alvast de eerste stap. Maar ook het bepalen van die strategische doelstellingen die cruciaal zijn voor de organisatie en het mee onderbouwen van de business case van duurzaam aankopen zijn van belang. Duurzaam aankopen is goed en efficiënt aankopen met méér waarde voor de organisatie en voor haar belangrijkste stakeholders.
Programma
09.00u Onthaal met koffie
09.30u MODULE 1 – Draagvlak voor duurzaam aankopen
Uitdagingen en opportuniteiten
De nieuwe rol van de aankoper
Dialoog en samenwerking voor meer impact
11.00u MODULE 2 – Focus op de strategische prioriteiten
Aankoop als strategische partner
Aligneren van de business- en de aankoopstrategie
Het in kaart brengen van de impact, de risico’s en de opportuniteiten
Het kiezen van prioritaire productgroepen
Het meten van de impact van duurzaam aankopen
12.30u Lunch
14.00u Module 3 – Mainstream duurzaamheid in uw aankoopproces
De bouwstenen van een duurzaam aankoopproces
Business-opportuniteiten bij het verduurzamen van het aankoopproces
De markt als partner voor duurzaamheid en innovatie
CASE: SPADEL – Procuring The Future
Jo Swennen- Supply Chain Management (spreker onder voorbehoud)
SPADEL heeft een ambitieuze aankoopstrategie ontwikkeld met duurzaamheid in het DNA. Hoe wordt zo een aankoopstrategie ontwikkeld? Wat zijn belangrijke stappen? Hoe overtuig je de stakeholders? En hoe gebeurt de afstemming met de business strategie?
16.00u Module 4 – De business case van duurzaam aankopen
4 strategieën voor efficiëntie én impact
Challenge de ‘price-only-mindset’
Duurzaam aankopen is slim aankopen
CASE: VLAAMSE OVERHEID – Streven naar duurzaam én goedkoper
Alexander Lemmens – Expert Duurzame Overheidsopdrachten van het Agentschap Facilitair Bedrijf van Vlaanderen
Vlaanderen gaat voor 100% duurzaam aankopen tegen 2020. Wat wil Vlaanderen precies bereiken en hoe pakt het Facilitair Bedrijf deze uitdaging aan? Alexander Lemmens licht toe welke doelstellingen, acties en meetinstrumenten nodig zijn om deze ambitie te realiseren.
17.00u – Einde
Trainer :
Met meer dan 15 jaar ervaring op vlak van MVO en duurzaam aankopen heeft Mieke Pieters inzichten verworven in de link tussen Facility Management, aankoop, performantie en duurzaamheid.
Prijs : 590 € (excl btw)
Voor BESA leden : vergeet dan zeker niet de promocode (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) te vermelden op het inschrijfformulier waarmee je 20% korting kan bekomen.
Deze prijs omvat alle cursusmateriaal en catering. De inschrijvingen gebeuren via onze partner VIB en via hen is het ook mogelijk om met de KMO-portefeuille te werken waardoor je 30 tot 40% korting kan bekomen.